Friday, July 26, 2013

Dear hati

Assalamualaikum
dear Hati





Untuk sekian kalinya yayah dah memutuskan kali ini yayah akan betul-betul tak buka twiiter dan Fisbuking,SPM tinggal lagi tiga bulan. Maafkan yayahhhhh. Yayah tak tahu nak cakap macam mana. setiap saat dan setiap hujung nafas yayah,yayah akan selalu ingat tentang atok. Atok maafkan yayah,yayah bersalah sangat sebab tak buat betul-betul dan ikut cakap atok sebelum atok pergi.Maafkan yayah ;'( Betapa pilunya hati ini, bila yayah mengenangkan kealpaan yayah kepada-NYA. Ampuni dosaku YA ALLAH S.W.T,yayah seorang insan yang lemah,seorang insan yang menderhagakan kebahagiaan kejayaan,seorang gadis yang ketandusan keilmuan,dan seorang gadis yang cekal. Bangkit daripada hampir tersembam di tanah dan gadis yang tak pernah tahu apa itu 'PUTUS ASA" semata-mata amanat seorang atok yang disayangi. 

Yayah tak tahu kenapa sangat-sangat perasaan yayah selalu berfikir benda yang bukan-bukan,fikir kelemahan,fikir yang yayah tak bagus macam orang lain dan selalu sangat merendah diri. Bila belajar memanglah faham bila lama-lama,yayah tak tahu kenapa yayah tak boleh buat,Selalu sangat penyakit 'P" muncul dalam hidup yayah,yayah bingung. bukan setakat penyakit ni yang muncul agaknya dah sebati dalam hidup yayah. Yayah tak mengerti,patut ke yayah cakap dunia ini tak adil ? huhuhuhuu....

Yayah dah tak ada sesiapa nak mengadu masalah yayah,dulu ada arwah uncle selalu lah jugak dengar apa yang luahkan. Sekarang uncle dah tak ada,kini tinggal kenangan..... Dia dah pergi jauh. yayah rindukan dia Ted... Yayah seorang yang lemah sekarang, yayah tak sanggup lagi nak jejakkan kaki yayah buat kali kedua untuk melawat uncle,,,Yayah takutttt...yayah takut yayah tak kuat...tak kuat nak menahan kesedihan. Teringinlah jugak nak lari daripada masalah, tapi boleh ke ? bukan ke lari daripada masalah,masalah kita tak akan hilang sampai bila-bila jika yayah buat perkara macam tu. 

Agaknya kalaulah uncle dengan atok ada, mesti kitaorang semua bahagiakan ? dapat pimpin tangan atok lagi,bangga ohhhh dapat pimpin tangan atok ketika first day raya 3 tahun lepas ! happy gila. Yayah masih ingat lagi tu,,dan sampai bila-bila yayah tak akan luputkan daripada memori yayah. Uncle pun sama yayah tak akan lupakan uncle Insyallah selagi yayah masih bernafas di dunia ini yayah akan sedekahkan AL-FATIHA untuk atok dan uncle. ;')



1000 000 SMILE FOR YOU AND DON'T FORGET TO VISIT ME AGAIN :)

No comments:

Post a Comment

321 orang pengomen tengah bercoloteh