Friday, September 13, 2013

MALANG TAK BERBAU

bermulalahhh kisah malang tak berbau aku,,,kenangan pahit 2013 aku acah and eli...T____T


aku : acah jom makan angin kat luar *muka blur
acah : jom, *mukaaaa happy giler tak boleh bayang :D

so,,aku dengan acah pun keluarlah berdua...selepas 1 saat duduk kat pangkin yang disediakan oleh sekolah.
aku apa lagi menyanyilah lagu shae sayang versi aku,,walaupun suara sengau sikitlah kan.... tengah  nyanyi tiba-tiba acah kacau aku, dia cakap N lalu depan K.O.P,aku apa lai pandang kat arah yang acah cakap tu,serta merta adrenalin ni berfungsi pulak ! yelah aku terkejut,terus aku jerit panggil eliii suruh mai sini kat kitaorang. Eli kelam kabut sampai terlanggar si qawi,,,aku pun buat bodoh jeeeee......

aku          : eyhhh N lahhhh.....jom pi sana ?
eli/acah    : jommmmm ! *suka bebenorrrrr....lepas aku bagitahu pasal N

aku,acah,eli pun pergilah dekat si N...

eli            : buat ape ? *sambil tersengih-sengih macam kerang busuk
N            : buat latihan addmath *tersengih-sengih menahan malu

huk alohhhh aku duk perhatilah depa berborak,,Si N pun boleh tahan malu jugak
selepas 5 minit aku bangun ajak eli dengan acah masuk kelas..sebelum tu kitaorang terserempaklah dengan ayu and mia,,,*berkerut 1000 dahi aku bila tengok ayu muka serius cakap something kat acah...acah pun apa laiiii......

acah    : Cikgu B marah giler dengan kita.
aku     : awat ???? * aku hairan

jadi kami buat keputusan untuk balik ke kelas...tuptaptutap.....

aku/acah/eli   : aikkkk ? pehal pintu kelas bertutup....

kitaorang mulalahh berjalan macam pencuri nak dekat dengan pintu kelas,,sumpah ! macam pencuri nak masuk rumah ! jalan dengan penuh berhati-hati...huhuhuhuhu ;'( aku pun apa lai buka pintu kelas...muka tak nampak tau ! kitaorang sembunyi kat tepi pintu,aku rasa depa nampak kot kitaorang tapi....hahaha...kitaorang rasa macam nak tergelak tapi tahan tapi dalam hati hanya tuhan je tahu,apa yang kitaorang rasa?memang kitaorang menyesal sangat-sangat..kalaulah kitaorang tak jadi kanak-kanak riang mesti tak ada jadi benda macam ni.


BERBALIK PADA CERITA ASAL...

lepas je aku bukak pintu tu,,,,fasha keluar,fuhhhh terkejut kitaorang,then fasha tutup pintu .
aik ????? apa hal ? kitaorang buntu. 5 minit tunggu kat luar..
firdaus dengan mas datang dekat dengan kitaorang,pelik tau kitaorang pehal budak dua orang ni tak masuk kelas boleh lepak-lepak makan kat pondok sekolah lagi.

aku/eli/acah : weyh cikgu B marah leeeee....sebab kita masuk lambat !
firdaus         : kau relax,,biar aku yang masuk....

bapak aiii,,firdaus ni biar betuiiii ? berani gila,,so dia pun dengan kejantanan jalan dulu,belakang dia,mas,belakang mas eli,belakang eli acah and aku seterusnya.
bila firdaus dah bukak pintu....jejak je kaki dia kat depan pintu kelas

cikgu B    : AWAK JANGAN MASUK ! DUDUK KAT LUAR !!!! ITU YANG AWAK 
                  MAHUKAN ? AWAK DAH NAMPAK SAYA AWAK BUAT BANGGANG !!!!!


perghhhh kitaorang tersentak gila bila dengar cikgu B tengking kitaorang... ops !air mata time tuh memang nak menitis ! *relax intan..sabau jangannn lepaskan !!! tahannnn.....

-----------------------------------------------------

Kitaorang buat keputusan lepak kat tangga,dah macam orang gelandangan pulak,,tak de arah tujuan,,eli acah terdiam ! mungkin terkejut, aku ??? semestinya menyesall sangat-sangat... yang penting kejadian ni memang salah kitaorang,kitaorang akui sangat-sangat.MALUUUUU weyh kitaorang,dah tak tahu mana nak letak muka ni,,agaknya kalau depa tengokkkk dah mcam !@#$% !!! malu sangat-sangat.....tebai 100x inci !!
semua dah macam patung ! terkaku ! kejang ! keras,,,terdiam ! iyelah first time tau kitaorang kena halau keluar dengan cikgu,,,,sebelum ni tak pernah nak suruh cikgu marah kitaorang,tiba-tiba harini hari malang untuk kitaorang ! apa lagi....



TEPAT 12.00 TENGAH hari , kitaorang duk sembunyi belakang bangunan intai-intai nak tengok budak kelas kitaorang dah keluar ke belum ???? yelahhh malu....tak tahu nak sorok muka kat mana..kitaorang dah buat salah kenalah mintak maaf !

acah    : cikgu dah keluar...

aku,eli,acah pi kejar cikgu sampai depan K.O.P...

PANGGILAN PERTAMA : SENYAPPP.....
PANGGILAN KEDUA      : CIKGU pandang sambil jalan..Kitaorang terpaksa tahan cikgu jangan kasi pergi..

"CIKGU KITAORANG MINTA MAAF SANAGAT-SANGAT,,KITAORANG JANJI TAK MAU BUAT LAGI,KITAORANG TAK KAN BUAT BENDA-BENDA TU SEMUA..."



Cikgu B,,tersenyum....tergelakkk....
so kitaorang....blablablbalablablaaaaa ;') DIMAAFKAN,,,,sebab kitaorang tak nak sakiti hati guru,kan
kitaorang nak SPM,dosa tauuu kalau sakiti hati guru nanti pelajaran yang dia ajar tak BERKAT !




so...cikgu B mintaaaa maaf ...kitaorang takkan buat laggiiiii,,,sorrry :"(











1000 000 SMILE FOR YOU AND DON'T FORGET TO VISIT ME AGAIN :)

No comments:

Post a Comment

321 orang pengomen tengah bercoloteh